Bescherm uw bedrijf en minimaliseer risico's proactief

Ontwikkel een strategie voor de aanpak van fraude

Het huidige economische klimaat zorgt binnen veel organisaties voor een stijging van het aantal directe fraudegevallen. Tegelijkertijd zien we ook dat identiteitsfraude, de geraffineerdheid van fraudeurs en cybercrime toenemen. Daarbij komt dat fraude voorkomen steeds complexer wordt. Klanten strekken zich over meerdere kanalen uit, de regelgeving neemt toe en er vinden meer grensoverschrijdende activiteiten plaats.

Bedrijven staan voor nieuwe uitdagingen:

  • Klanten werven en zorgen voor een optimale klantervaring
  • Klanten behouden en de klanttevredenheid verbeteren
  • Voldoen aan de groeiende vraag naar digitale betaling

Deze toegenomen complexiteit resulteert in onaanvaardbare verliezen, stijgende kosten en ontevreden klanten, wat van invloed is op alle gelederen binnen een bedrijf. Om deze uitdagingen het hoofd te kunnen bieden, hebben bedrijven behoefte aan een strategische fraudeaanpak binnen de gehele organisatie. En wel direct.

 

Experians fraude-expertise:

De fraude-experts van Experian adviseren een doorlopende cyclus van fraudepreventie, -detectie, -onderzoek en verbetering. Zodoende kunt u het risico en de opbrengsten afwegen en tegelijkertijd de klantervaring verbeteren en een optimaal investeringsrendement bewerkstelligen.

De fraude-experts van Experian werken samen met bedrijven aan een strategische aanpak van fraude en helpen bij de:

  • Definiëring van een robuuste frauderisicostrategie
  • Identificatie en voorkoming van fraude
  • Evaluatie en verbetering van huidige fraudestrategieën om bestaande en nieuwe dreigingen het hoofd te kunnen bieden.

Met een strategische aanpak van fraude kunt u:

  • Nieuwe fraudepraktijken een stap voorblijven
  • Risico, omzet en klantervaring optimaal op elkaar afstemmen
  • Optimaal investeringsrendement realiseren
  • Klantenwerving en fraudedetectiepercentage optimaliseren
  • Productiviteit van het personeel verhogen
  • Verliezen als gevolg van fraude en valse alarmen tot een minimum beperken

 

Klanten werven en zorgen voor een optimale klantervaring

Het is een voortdurende uitdaging om interne fraude en fraude door derden het hoofd te bieden zonder dat de klantervaring in het geding komt. Hoewel het onlinekanaal geweldige mogelijkheden biedt voor het efficiënt openen van nieuwe accounts, biedt het ook veel mogelijkheden voor fraudeurs. Door de anonimiteit die internet biedt, is niet met zekerheid te zeggen wie een transactie uitvoert. U kunt daarom niet alleen vertrouwen op aanvraag- en identiteitsgegevens.

 

Met de hulp van Experian kunt u:

  • Direct meer echte klanten goedkeuren
  • Meer zekerheid krijgen over de validiteit van ingestuurde documenten
  • Verwijzingen terugdringen
  • Meer fraude identificeren en voorkomen
  • Reserves voor oninbare vorderingen verkleinen
  • De productiviteit van onderzoekers vergroten

Klanten behouden en de klanttevredenheid verbeteren

In deze tijd met voortdurend nieuwe technologische ontwikkelingen op cybergebied is het voor ondernemingen steeds moeilijker om accounts van bedrijven en consumenten te beschermen tegen inbraak. De wereldwijde toename van het aantal gevallen van gegevensdiefstal heeft ervoor gezorgd dat grote hoeveelheden persoonlijke gegevens voor het oprapen liggen. Identiteitsdiefstal wordt hierdoor in de hand gewerkt. Accountinbraak is een lucratievere bezigheid voor fraudeurs, zeker als ze zich richten op trouwe klanten die veel besteden.

 

Met de hulp van Experian kunt u:

  • Kwaadwillige activiteit detecteren voordat accounts gevaar lopen
  • Snel door een aanval getroffen accounts identificeren
  • Detecteren welke apparaten bij de aanval zijn gebruikt en snel links identificeren naar alle andere accounts die mogelijk gevaar lopen
  • Het risico van social engineering terugdringen met behulp van callcenters

Voldoen aan de groeiende vraag naar digitale betaling

Het groeiende aantal digitale kanalen heeft de manier waarop u zakendoet verandert. De toename in het gebruik van mobiele apparatuur, het groeiende internationale handelsverkeer en nieuwe betaalmogelijkheden zullen echter voor nog meer veranderingen zorgen. Circa 60 procent van alle fraudegevallen met kaarten in EMEA zijn gevallen waarbij de kaart niet kon of hoefde te worden getoond. Het is voor bedrijven daarom belangrijk om echte klanten goed te keuren en frauduleuze transacties te blokkeren. Internet is een handig en graag door klanten gebruikt verkoopkanaal, maar door de anonimiteit is het moeilijker dan ooit om erachter te komen wie uw klant is. Bestaande fraudepreventiebenaderingen leiden bovendien tot een slechtere klantervaring.

 

Met de hulp van Experian kunt u:

  • Onderbrekingen en negatieve interacties met klanten terugdringen
  • De inkomsten uit digitale kanalen laten groeien
  • Fraudedetectie verbeteren en tegelijkertijd het aantal valse alarmen terugdringen

Meer informatie?

Vul onderstaand formulier in:
Loading...

Door u in te schrijven voor de Experian Business Marketing Communications ontvangt u het laatste onderzoek, inzicht, nieuws en uitnodigingen tot evenementen en webinars. Experian biedt een breed scala van producten en diensten.

Wij doen ons uiterste best om u uitsluitend berichten te sturen die wij relevant voor u, uw baan en uw zaken achten.

U kunt ieder moment van gedachten veranderen.

Lees ons privacy beleid voor details over het gebruik en de opslag van uw persoonlijke gegevens.

Bekijk de video