Inzage krijgen in je gegevens

Hoe kan ik inzage in mijn gegevens krijgen?

Bij Experian kun je gratis en op een makkelijke manier inzage krijgen in je persoonlijke gegevens die bij ons bekend zijn. Hieronder lees je precies wat je hiervoor moet doen. 

Experian Nederland gebruikt nu iDIN als identificatiemiddel.

iDIN is ontwikkeld als een veilige identificatiedienst waarmee consumenten in Nederland met een actieve bankrekening zichzelf kunnen verifiëren. iDIN wordt gebruikt door banken, overheidsinstellingen, verzekeringsmaatschappijen en online winkels om gebruikers van hun platforms te verifiëren.

Experian Nederland gebruikt iDIN nu om consumenten te verifiëren die toegang vragen tot hun persoonlijke gegevens als alternatief voor het gebruik van een identiteitsbewijs of paspoort.

iDIN biedt een hoger niveau van beveiliging en bescherming van je gegevens bij het verifiëren van consumenten omdat er slechts beperkte informatie wordt uitgewisseld tussen de consument en de verifiërende instelling.

Let op: Om deze methode te gebruiken, moet je een actieve bankrekening in Nederland hebben en gebruikmaken van de iDIN-service. Zie hieronder voor een alternatieve methode om jouw identiteit te verifiëren.

Voor meer informatie over hoe iDIN werkt, kun je terecht op de iDIN-website: https://www.idin.nl/

Hoe kan ik anders inzage in mijn gegevens krijgen?

Als je iDIN niet kunt gebruiken of liever niet gebruikt als verificatiemiddel, kun je tevens toegang krijgen tot jouw persoonlijke gegevens met behulp van jouw indentiteitsbewijs.

Deze kun je per e-mail naar ons versturen via onderstaande knop. Wanneer je op deze knop klikt, opent er automatisch een nieuwe e-mail met een lijst van de informatie die we van je nodig hebben. Na het invullen van alle benodigde gegevens kun je de e-mail naar ons versturen. Over het algemeen ontvang je binnen 5 werkdagen een reactie van ons. De wettelijke reactietermijn is een maand. 

Vragen over inzage en je registratie

Ja. Experian Nederland gebruikt iDIN nu om consumenten te verifiëren die toegang vragen tot hun persoonlijke gegevens als alternatief voor het gebruik van een identiteitsbewijs of paspoort.

Heb je een andere vraag? Bekijk dan de veelgestelde vragen.


E-mail: 
inzage@experian.nl

Telefoon: 
0900 - EXPERIAN / 0900 - 397 374 26 (gebruikelijke belkosten)

Post:
Experian 
Afdeling Customer Support 
Postbus 16604 
2500 BP Den Haag