Inzage krijgen in je gegevens

Bij Experian kun je gratis en op een makkelijke manier inzage krijgen in je persoonlijke gegevens die bij ons bekend zijn. Hieronder lees je precies wat je hiervoor moet doen.  

Hoe kan ik inzage in mijn gegevens krijgen?

Om toegang te krijgen tot je gegevens hebben we persoonlijke informatie en een kopie van een legitimatiebewijs nodig. Dit kun je per e-mail naar ons versturen via onderstaande knop. Wanneer je op deze knop klikt, opent er automatisch een nieuwe e-mail met een lijst van de informatie die we van je nodig hebben. Na het invullen van alle benodigde gegevens kun je de e-mail naar ons versturen. Over het algemeen ontvang je binnen 5 werkdagen een reactie van ons. De wettelijke reactietermijn is een maand. 

Volgens de Algemene Verordering Gegevensbescherming (AVG) heb je het recht om het burgerservicenummer (BSN) en de pasfoto op je legitimatiebewijs onzichtbaar te maken. In de voorbeelden hieronder zie je welke gegevens je zwart kunt maken.  

Wil je meer weten over de AVG? Klik dan hier

Voorbeelden identiteitsbewijzen

Vragen over inzage en je registratie

Ja, dat kan. Je kunt de toegang tot je gegevens ook per post aanvragen. Daarvoor gebruik je de adresgegevens hieronder. 

Experian 
Afdeling Customer Support 
Postbus 16604 
2500 BP Den Haag

In de brief moeten altijd de volgende gegevens staan: 

  1. Referentienummer (indien bekend)

  2. Geslacht (m/v)

  3. Voorletters

  4. Achternaam

  5. Geboortedatum

  6. Adres

  7. Postcode

  8. Woonplaats

  9. E-mail

  10. Telefoon

  11. Reden van aanvraag

Vergeet niet om ook een kopie van je legitimatiebewijs mee te sturen. Zonder deze kopie kunnen we je aanvraag niet behandelen. 

Om het je makkelijk te maken kun je hier een voorbeeldbrief downloaden die je kunt gebruiken als je per post inzage wil aanvragen.

Let op: ook bij een aanvraag per post heb je het recht om het burgerservicenummer (BSN) nummer en de pasfoto op de kopie van het legitimatiebewijs onzichtbaar te maken. 

Je kunt ons bellen voor algemene vragen, maar helaas mogen we via de telefoon geen inhoudelijke informatie over je registratie verstrekken.

Heb je een andere vraag? Bekijk dan de veelgestelde vragen.


E-mail: 
inzage@experian.nl

Telefoon: 
0900 - EXPERIAN / 0900 - 397 374 26 (gebruikelijke belkosten)

Post:
Experian 
Afdeling Customer Support 
Postbus 16604 
2500 BP Den Haag

Voorbeelden kopie identiteitsbewijs

Paspoort web
Id Kaart
rijbewijs
rijbewijs